Sayfalar

22 Temmuz 2011 Cuma

Hep Destek Tam Köstek!!




Bir hazırlık maçı.

Fenerbahçe’nin şike soruşturması nedeniyle ligden düşürülme ve büyük cezalar alma ihtimali var. Aziz Yıldırım ve Şekip Mosturoğlu Metris’te. Futbolcular sahada.

Bir hazırlık maçı.

Taraftarlar Aziz Yıldırım maskeleri ile tribünde. Stadyum Aziz Yıldırım posterleri ve destek pankartları ile süslenmiş.

Bu bir hazırlık maçı! Bir dakika, yoksa değil mi??!!

...

Ben Metin Oktay’ları, Baba Hakkı’ları, Lefter’leri canlı izleyemedim. İslam Çupi’yi gününde okuyamadım. Büyüklerimizin hep bahsettiği ‘futbol ruhu’nu, ‘centilmenlik’i, ‘tribünde karışık oturan taraftarlar’ı göremedim ben.

Peki dün akşam ne gördüm, biliyor musunuz?


Kulübü başkanından ibaret sanan, takımını desteklemek(!) için rakibe, hakemlere, medyaya, hatta yargı organlarına, kısacası sarı-lacivert olmayan her şeye nefret kusan, böyle yaparak da kulübünü desteklediğini sanan insan kitleleri gördüm.

Yargıya intikal etmiş bir soruşturma karşısında tek bir ağızdan ‘G..nüz yiyorsa düşürün bu takımı!’ diye bağıran binlerce insan gördüm.

Bir medya patronunun bir kulüp başkanı ile sözde gerginliğinden dolayı işini yapmaya çalışan medya mensuplarına saldırıp, onları saha dışına süren ve bunun kulübü desteklemek olduğunu sanan tribünler dolusu insan toplulukları gördüm.

Maç oynanırken sahaya atlayıp kulübünün başkanına desteğini gösteren ve görevini yapmaya çalışan güvenlik görevlisini de tartaklayan ‘taraftarlar’ gördüm. Akabinde sanki hiçbir şey olmamış gibi bu taraftara tribündeki yerine kadar eşlik edildiğini gördüm!

Bu taraftarı gören ve önce alkışlarla desteğini veren, daha sonra da ‘ben neden tribünde duruyorum ki zaten!’ deyip sahaya atlayan binlerce insan gördüm. Çimlerde yuvarlanıp fotoğraf çektiren, kale filelerine asılan, korner bayraklarını söken, santra noktasına iskemle koyup üzerinde zıplayan küçüklü büyüklü, kadınlı erkekli ‘taraftarlar’ gördüm.

...

Eğer taraftarlık buysa, artık ben bu takımı desteklemeyeceğim. Diğer takımların taraftarları da boşuna sevinmesin. Çünkü renkler değişebilir ama altında saklanan ve kendine taraftar diyen bu canavarlar tüm takımlara yayılmış durumda.

Eğer taraftarlık kulübü değil, kişileri körlemesine  desteklemekse ve bu destek uğruna anarşiye başvurmaksa, futbol benim için bitkisel hayata girmiştir. Bu sözde-taraftarlar tribünlerden yok olmadan da eski haline dönemeyecektir...

Hiç yorum yok: