Sayfalar

6 Temmuz 2011 Çarşamba

Süperlig Formula


İlk olarak 2000′lerin başında ortaya çıkan Süperlig Formula fikri, yeterli mali destek bulamamasından dolayı gerçekleşememişti. Ancak uzun süren çalışmalar ve sponsorlarla anlaşmaların ardından 2008 yılında bu organizasyon resmi olarak başladı. Süperlig Formula’nın ana fikri ise anlaşma sağlanan futbol takımlarının isim haklarını kullanarak her arabayı bir takıma ithaf etmek. Böylece her yarışta dünyanın tanınmış futbol takımları karşılıklı yarışma imkanı bulacak ve çekişmelerini yeşil sahalardan yarış pistlerine taşıyacaklar. Tabi asıl istek takımlarını hiçbir yerde yalnız bırakmayan taraftarların yarış pistlerinin tribünlerini de doldurmaları.
Anlaşma sağlanan takımlar ise ülkelerinde ve uluslar arası anlamda başarıları olan ve belli bir taraftar kitlesine sahip olan takımlar. Süperlig Formula’ya katılan takımlar şöyle: AC Milan, PSV, Olympiakos, Borussia Dortmund, Anderlecht, Flamengo, Basel, Porto, Sevilla, Corinthians, Galatasaray, Rangers, Al Ain, Bejing Gouan FC, AS Roma, Tottenham Hotspurs, Liverpool ve Atletico Madrid.


Futbolun çekici gücünü bu organizasyonda kullanmak aslında çok akıllıca bir fikir. Dünyada zaten motor sporlarından ve özellikle de Formula 1′den hoşlanan milyonlarca insan var. Bunların yanına kulüplerini sonuna kadar destekleyecek futbol taraftarlarını da eklerseniz Süperlig Formula için ciddi bir izleyici kitlesi elde etmiş olursunuz. Ancak kağıt üzerinde çok olumlu gibi görünse de gerçekte durum hiç de böyle değil.
Ağustos 2008′de Donington, İngiltere’de ilk yarışı düzenlenen bu organizasyonda 2008 sezonunun sonuna geldik ve Jerez, İspanya’da düzenlenen son yarış ile birlikte toplam klasmanda bu sezonun galibi Çin Süperlig Formula takımı Beijing Guoan oldu.
İlk sezonda altı yarış yapıldı ancak organizasyona dahil olan futbol takımlarının taraftarları henüz motor sporlarıyla futbolun arasındaki bağı çözebilmiş değiller. Futbolun çekici gücünü kullanmak için sadece arabaların üzerine takımların logolarını koymanın yeterli olmadığı anlaşılıyor. Motor sporlarından hoşlanan insanlar bu yarışları zaten izliyorlar ancak bu organizasyonun esas amacı dünyanın en popüler sporu olan futbolun taraftar kitlesini Süperlig Formula yarışlarını izlemeye teşvik etmek.
Şimdilik büyük kitlelere hitap etmese de Süperlig Formula yöneticileri durumdan ümitliler. Organizatörlerden biri olan İspanyol pazarlamacı ve Barcelona futbol takımı kombine sahibi olan Alex Adreu bu yarışların, motor sporlarının sessiz sakin taraftar profilini değiştirip; futbol taraftarlarının da katkısıyla coşkulu bir taraftar kitlesi oluşturacağını düşünüyor.
İlk sezonun ardından yarışan takımlar ve organizatörler organizasyonun genelinden çok memnun kalmış gibi görünüyorlar. Şimdilik tek sorun ise futbol topunun cazibesine kapılmış taraftarları, yüksek beygir gücünün cazibesiyle de etkileyebilmek.
(13 Ocak 2009, Sporstudyosu.com)

Hiç yorum yok: